Klimaatverandering, plastic vervuiling in de oceaan, het behoud van milieu… Het beïnvloedt zowel de consument als de bedrijven en de organisaties, er wordt voortdurend gezocht naar manieren om onze ecologische voetafdruk te verkleinen. Ook wij vinden het belangrijk dat onze leveranciers hun verantwoordelijkheid nemen.

Sinds de oprichting van de Carl Zeiss Foundation in 1889 is verantwoordelijkheid een prioriteit bij ZEISS.

Er wordt gebruik gemaakt van gestandaardiseerde, witte zakjes om de glazen in te verpakken. Hierdoor worden meer dan 1600 bomen gespaard en is er ongeveer 2,1 ton gekleurde inkt minder nodig.

Voor de nieuwe half-afgewerkte ZEISS glazen die bij ons toekomen, is 65% minder plastic nodig. Deze glazen besparen ongeveer 260 ton organisch materiaal, dit komt overeen met meer dan 11 miljoen plastic zakjes!

Bij de productie wordt steeds minder water verbruikt. Zonder de voorzorgsmaatregelen die ZEISS hanteert, zou er 191 700 m3 extra water nodig zijn. Dit komt overeen met drinkwater voor zo’n 250.000 mensen. Ook recycleert ZEISS het gebruikte water.

Voor veel mensen wereldwijd zijn oogtesten, oogzorg en brillen niet vanzelfsprekend. Naast oog voor het milieu, zorgt ZEISS met het ‘Aloka Vision Programme’ in India voor een beter zicht bij 2500 mensen, per maand!

Draag zelf uw steentje bij en kies voor ZEISS-brillenglazen!