Zeker! Smartphones, tablets, computers en televisies zijn inmiddels een essentieel onderdeel van ons dagelijks leven. Langdurig gebruik van deze apparatuur heeft echter ook een negatieve kant. Onderzoek* heeft aangetoond dat 83% van de brildragers tijdens of na het gebruik van digitale apparaten een bepaalde vorm van stress voor de ogen ervaart. Dit is met inbegrip van overbelasting en vermoeidheid van de ogen en zelfs slapeloosheid.

Blauw licht als boosdoener
We kunnen ons vandaag maar moeilijk een wereld voorstellen zonder onze laptops, smartphones, tablets, gps-toestellen en flatscreens. We gebruiken ze van ‘s morgens vroeg tot ‘s avonds laat om te werken, te studeren en te ontspannen. Al deze toestellen hebben één ding gemeen: hun schermen verspreiden blauw licht. Blauw licht is een natuurlijk verschijnsel. Het is ook aanwezig in daglicht en remt de aanmaak van melatonine af, een hormoon dat ervoor zorgt dat we slaperig worden als het donker wordt. Blauw licht helpt ons dus om wakker te blijven. Maar een te grote blootstelling kan dus een negatief effect hebben.

Wie veelvuldig gebruikmaakt van digitale toestellen kan worden geconfronteerd met diverse klachten zoals:
rode en geïrriteerde ogenoverbelaste en vermoeide ogen, hoofdpijn of zelfs slapeloosheid.

Bescherm jouw ogen via brillenglazen met een anti-blauw licht coating
HOYA BlueControl en Zeiss BlueProtect zijn een brillenglazencoatingen die het blauwe licht van digitale schermen filteren, schittering wegnemen en het contrast vergroten. Door de doeltreffende bescherming tegen overtollig blauw licht blijven uw ogen in betere conditie en profiteert u van een comfortabeler en meer ontspannen zicht. Bluecontrol is de optimale oplossing voor mensen die langdurig achter digitale schermen zitten.

Voordelen

  • bescherming tegen blauw licht, ter voorkoming van overbelasting en vermoeidheid van de ogen
  • reductie van schittering, zodat het zicht comfortabeler en meer ontspannen wordt
  • contrastvergroting, waardoor de helderheid en kleurwaarneming worden verbeterd.

* Millward Brown: Consumer atitude towards anti-reflective coatings. Onderzoek uitgevoerd bij 1.204 brildragers in 6 verschilllende europese landen, november 2012.